Aktualności

5 kluczowych elementów skutecznej wystawy targowej

Dobrze przygotowana i zrealizowana wystawa targowa może przynieść olbrzymie korzyści dla Twojego biznesu. Zwiększona rozpoznawalność marki, odzyskanie dawnych klientów, poprawa PR firmy, czy może badanie rynku? Takie możliwości daje wystawiennictwo na targach. Jednak nie zawsze jest skuteczne. Decyduje o tym mnóstwo czynników, ale postaramy skupić się na tych najważniejszych.


elementy dobrej wystawy targowej

1. Wybierz odpowiedni typ targów


Targi dzielimy ze względu na:

Zasięg

  • międzynarodowe
  • ogólnopolskie
  • lokalne

Rodzaj

  • branżowe
  • konsumenckie
  • mieszane

Mając to na uwadze wybierz kilka najbardziej dopasowanych do Ciebie eventów i to na nich skup swoje siły. Zastanów się, czy lepiej próbować dotrzeć do klientów z całej Polski, czy może rozsądniej byłoby wybrać targi regionalne, gdzie masz zbudowaną silną i rozpoznawalną markę. O ile nie działasz na większą skalę nie ma sensu generować kosztów wystawiennictwem na targach międzynarodowych, czy nawet tych bardzo popularnych ogólnopolskich. Postaraj się wywrzeć wpływ na klientach, którzy mają szczególne znaczenie dla Twojej firmy.

 

2. Obierz cel na nadchodzące targi


Konkretne cele i założenia to klucz do sukcesu, jeżeli decydujemy się na wystawienie własnego stoiska na targach. Zastanów się więc, co chciałbyś osiągnąć i czego oczekujesz  na kolejnym tego typu evencie. Najczęściej jest to:

  • Zwiększenie sprzedaży produktów, bądź usług
  • Zbudowanie pozytywnego PR firmy
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki
  • Zbadanie rynku i dopasowanie oferty do potrzeb konsumenta

Wskaż, które są w danym momencie kluczowe dla Twojego biznesu i dopasuj swoje działania do tych konkretnych założeń. Za każdym razem, gdy podejmujesz jakąś decyzję związaną z Twoim stoiskiem na targach, odpowiedź sobie na pytanie: “czy pomoże to w zwiększeniu sprzedaży/zbudowaniu pozytywnego PR..?”.

 

3. Ustal strategię przyciągania klientów


Oczywiste jest, że samo wystawienie stoiska na niewiele się zda. Jest szansa, że ktoś nas dostrzeże, lecz robiąc końcowy bilans korzyści i strat bardzo możliwe, że wyjdzie ujemny. Jak więc do tego nie dopuścić? Przygotuj ciekawy program, w którym uwzględnisz atrakcje, gadżety, pokazy, występy, degustacje oraz konkursy na każdy dzień targów. Dostarczenie jak największej ilości bodźców pomoże utrwalić w pamięci potencjalnego klienta Twoja markę. Postaraj się jednak nie przesadzić z widowiskowością. Zbyt nachalne podejście do klienta może zadziałać przeciwnie do tego, co oczekujemy.

 

4. Postaw na profesjonalną obsługę


Nic bardziej nie zniechęci potencjalnego klienta po podejściu do stoiska niż gburowata, bądź niewyedukowana obsługa. Brak wytworzonego zainteresowania produktem firmy to utracony klient. Dlatego też tak ważne jest aby jako reprezentantów wybrać osoby, które potrafią przyciągnąć swoją osobowością oraz odpowiedzieć na każde postawione pytanie.

 

5. Zaproś gości i media


Przygotuj listę najbardziej wartościowych gości, których chciałbyś zaprosić do swojego stoiska. Wybierz termin i zaprezentuj im swoje stoisko. Nie zapomnij o zrobieniu paru zdjęć, aby móc później wykorzystać te materiały na swojej firmowej stronie internetowej. Zawsze dbaj o przyjazne stosunki z dziennikarzami targowymi, gdyż każda wzmianka w mediach to cenna reklama dla Twojej firmy. Przygotuj dla nich specjalne firmowe upominki i zaproś do swojego stoiska. Jest duża szansa, że pomogą oni w promocji marki.

Powrót