Aktualności

Jak przygotować się do targów?

stoiska targowe

Eventy branżowe to szansa na zdobycie nowych kontaktów i kontrahentów. Przygotowanie do targów powinno zawierać strategię marketingową obejmującą efekt wizualny po skrupulatne zaplanowanie stoiska wystawienniczego oraz jego obsługi. Najlepiej zacząć przygotowania stosunkowo wcześniej. W zależności od etapu, na jakim znajduje się firma, cele i zamiary związane ze stoiskiem na targach jest różny.

Firma, która od lat jest na rynku i rozwija się w branży, będzie traktowała targi jako etap pozyskiwania większych nakładów sprzedażowych. W przypadku firmy, która dopiero wchodzi na rynek kluczowym celem, będzie szukanie partnerów, wprowadzenie marki i analiza rynku. Prawidłowo określony cel, pozwala precyzyjnie dobrać środki jego realizacji. Kluczową informacją mającą wpływ na organizacje targów jest ich lokalizacja oraz umiejscowienie stoiska.
 

Projektowanie i montaż stoisk wystawienniczych

Punktem wyjścia w kwestii organizacyjnej jest budżet. Możliwości finansowe mogą być ograniczeniem w kwestii pewnych rozwiązań. Wynajem profesjonalnej firmy zajmującej się projektowaniem i montażem to sposób na poznanie kosztorysu związanego z budową i doborem właściwych wizualizacji.

Projekt powinien być dopasowany pod względem wielkości i umiejscowienia. Wybór jest uzależniony od stoiska systemowego lub indywidualnego, oba projekty mogą być zrealizowane w sposób efektowny lub prosty, jednakże najważniejsze by były spójne z koncepcją marki i miały wydzielone strefy, które pozwolą na swobodną komunikację z klientem. Spersonalizowane stoiska targowe, dopasowane do indywidualnych potrzeb, to szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Planując kolejne etapy, należy zadbać o to, by kolorystyka nawiązywała do loga firmy, a efekty dźwiękowe i świetlne nie były zbyt nachalne. Z jednej strony zyskamy uwagę poprzez oryginalność wizualną, jednakże z drugiej klienci mogą niechętnie odwiedzać dane stoisko. Profesjonaliści, poznając oczekiwania i cele związane z udziałem na targach z pewnością znajdą rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Na etapie planowania organizacji stosika wystawienniczego warto już rozważyć obsługę, materiały reklamowe i gadżety, które otrzymają odwiedzający. Przedstawiciele powinni reprezentować markę czynnie, pozyskując kontakty i wykazywać zainteresowanie firmą. Klient będzie czuł się zdecydowanie lepiej, kiedy obsługa stoiska będzie zorientowana w ofercie firmy i będzie potrafiła odpowiedzieć na każde pytanie.

Powrót