Aktualności

Stoisko targowe a sprzedaż – na co zwrócić uwagę?

W ciągu ostatnich lat podejście do modelu biznesowego małych i dużych przedsiębiorstw zmieniło się i nieustannie dopasowuje się do dynamicznego rynku. Dziś wyjazdy, szkolenia i uczestniczenie w targach branżowych nie są niczym nadzwyczajnym, ale w związku z rosnącym zainteresowaniem sposób przedstawienia wiedzy i meteorytyki powinien być przemyślany. Stoisko targowe może skutecznie wspierać sprzedaż pod warunkiem, że jest dobrze zorganizowane.


Już na wstępie należy zwrócić uwagę na diametralną zmianę w obrębie organizacji targów i imprez branżowych, które są poddane segmentacji. Rzadko kiedy są duże i ogólne imprezy. Uczestnicy zdecydowanie wolą spotkania w mniejszym gronie, ale skierowanym na specjalistyczną wiedzę i konkretne usługi. Targi tematyczne to niewątpliwy plus do stworzenia strategii biznesowej, której fundamentem jest dotarcie do nowych i potencjalnie zainteresowanych usługą Klientów.

 

Kilka zasad skutecznego marchandisingu stoiska targowego


  • 1. Planowanie i realizowanie krok po kroku działań strategii nie może ograniczać się do sprzedaży produktów i usług wyłącznie podczas odbywającej się imprezy branżowej. Jednym z podstawowych błędów jest brak informacji o tym, że firma będzie obecna podczas targów. A jeśli klient nie wie, to nie jest nastawiony na jakiekolwiek interakcje z przedsiębiorcą.
  •  

  • 2. Stoisko targowe nie powinno ograniczać się wyłącznie do wykorzystania loga i kilku folderów na temat działalności firmy. Nowoczesne rozwiązania i techniki projektowania umożliwiają stworzenie indywidualnych rozwiązań, które pozwolą na spójne określenie potrzeb i działalności firmy. Istotny jest każdy, nawet najmniejszy szczegóły, który dla potencjalnego klienta może być decydującym kryterium do zwrócenia uwagi na działalność firmy. Oświetlenie, kolorystyka, interaktywność i multimedialność stoiska, ale i obsługa.
  •  

  • 3. Zakończenie targów to nie koniec działalności sprzedażowej. Przedsiębiorca wraz z zespołem odpowiedzialnym za marketing powinien zaplanować dalsze działania i wykorzystać potencjał zaprezentowanej oferty. Istotnym czynnikiem jest czas, ponieważ zwłoka w działaniu działa na niekorzyść firmy. Potencjalny klient nie będzie pamiętał o wydarzeniu i jego szczegółach zbyt długo.
Powrót