Ze względu na ograniczoną przestrzeń wystawienniczą, jaką dysponujemy podczas targów i eventów branżowych budowa stoisk targowych bardzo często sprowadza się od aranżacji niewielkich boksów, których zadaniem jest przyciąganie uwagi osób odwiedzających targi i zachęcanie ich do zapoznania się z naszą ofertą. Dlaczego podkreślamy rolę stoiska targowego jako „wabika” na potencjalnych klientów? Ponieważ funkcjonalna aranżacja niewielkich boksów wystawienniczych jest na tyle trudna, że wiele firm oferujących budowę stoisk targowych wpada w pułapkę powielania konkretnego rozwiązania, które sprawdziło się w przypadku firmy A, zmieniając przy tym jedynie banery na ściankach boksu. To prowadzi do sytuacji, w której większość stoisk targowych praktycznie niczym się od siebie nie różni, a poszczególne boksy zamiast zwracać na siebie uwagę osób odwiedzających targi zwyczajnie wtapiają się w tło. Jak temu zaradzić?
Budowa oryginalnych stoisk targowych to nasza specjalność. Swoje sukcesy zawdzięczamy systemom wystawienniczym oraz niecodziennemu podejściu do przestrzeni, którą aranżujemy tak, żeby była funkcjonalna dla zespołu reprezentującego markę na targach, a jednocześnie zwracała uwagę uczestników wydarzenia. Bardzo ważne w budowie stoisk targowych jest również dopasowanie stoiska do specyfiki branży i/lub charakteru prowadzonej działalności firmy. Świadcząc konkretne usługi firma kieruje swoją ofertę do klientów o określonych oczekiwaniach. Dobrze zaprojektowane i wykonane stanowisko targowe wpisuje się w te oczekiwania, np. zapewniając przestrzeń do rozmowy lub możliwość zapoznania się z konkretnymi produktami marki.
Mała zabudowa targowa – budowanie stoisk targowych o powierzchni 4m2
W wielu przypadkach organizatorom eventu zależy na „upchnięciu” maksymalnej liczby wystawców w hali targowej lub innej przestrzeni, w której organizowane są targi. To sprawia, że większość firm zainteresowanych promocją w ramach organizowanego wydarzenia musi się zadowolić niewielkim stoiskiem targowym o powierzchni 4 lub 6m2. Czy taka przestrzeń sprzyja ciekawej, a zarazem funkcjonalnej zabudowie?
Budowanie stoisk targowych o powierzchni ok. 4m2 wymaga kreatywnego podejścia i doświadczenia. W zależności od specyfiki eventu oraz charakteru promowanej działalności możemy skusić się na nietypową aranżację stoiska lub wybrać bardziej klasyczne rozwiązanie – lada, ścianki, ewentualnie gablota wystawiennicza. Budując klasyczne stoiska targowe należy pamiętać o tym, że to grafika pełni w tym przypadku rolę „przynęty”. Banery (nadruki na ściankach) muszą być najwyższej jakości, a sama grafika powinna być na tyle interesująca, żeby przyciągnąć uwagę uczestników eventu.